~Titti~ Så minns jag 2014 - del 1 (av 3)

0kommentarer

Här kommer min sammanfattning på året som gått!
För att det inte ska bli så långt inlägg har jag delat upp det på tre delar :)
 
Klicka på de blåmarkerade länkarna om du vill läsa hela inlägget som jag refererar till!
(små bilder blir stora om du klickar på dem)
 
 
JANUARI
Vi hade ännu inte gått ut officiellt med att vi var gravida. Jag mådde såå dåligt och kräktes varje dag. Vid tvillinggraviditeter är det vanligt att ha extra mycket illamående, tur då att jag inte visste att jag skulle må illa heeeela graviditen - ända fram till förlossningsdagen!!
 
På grund av illamåendet orkade jag inte göra mycket alls och det märks på mitt bloggande. Jag följde inte med Leif på roligheter utan låg hemma i soffan och ville mest bara kräkas! ;)
 
 
 
FEBRUARI
 På Alla Hjärtansdag gick vi ut med de goda nyheterna - vi väntar tvillingar!!
 
 
 
Det var skönt att få berätta och få lite förståelse till hur och varför jag mådde som jag gjorde. Och vi fick så många gratulationer så det var helt galet och så roligt att så många gladde sig med oss - vilken lycka!!
 
 
MARS
Den stora ultraljudsundersökningen var fantastisk. Eftersom det här var en högriskgraviditet fick vi flera ultraljud men den här var den roligaste och mest omfattande! :)
 
På barnmorskemottagningen var det häftigt att lyssna på barnens hjärtslag
 
 
Jag var sjuk nästan hela mars då jag fick influensan big time! Och det resulterade i extra kontroller för att säkerställa att allt var bra med bebisarna.
 
 
 
APRIL
Vi spenderade en helg i Göteborg för att gå en tvådagars profylaxkurs. Såhär i efterhand får jag nog dessvärre säga att jag hade föga nytta av den under förlossningen. Men! Jag tror den hjälpte mig med mina tankar inför förlossningen. Och det kan ju vara gott nog? Det var en trevlig kurs där jag lärde mig mer teoretiskt i varje fall :)
 

 
 Det var en trevlig helg i Götet och på söndagen började vi handla lite till barnen, det var roligt!
 
 
 
 Håll utkik på del 2 som kommer snart.... ;)
 
~Titti
2014, Göteborg, april, barnmorskemottagning, februari, förlossningen, gravid, gravid med tvillingar, graviditetsillamående, hjärtljud, hjärtslag, högriskgraviditet, illamående, influensa, januari, mars, profylaxkurs, tvillinggraviditet, ultraljud,

Kommentera

Publiceras ej