Fantastiskt!!

0kommentarer

Ja igår fick vi se de små liven i magen. Helt otroligt!! Vilken upplevelse och vad mycket man kunde se :) Vi fick se dem i helbild, i profil, uppifrån, nerifrån, från sidan - ja det kändes nästan som om vi såg allt! Och just det att de kunde gå från en bild från hela bebisen till en närbild på hjärnan, kotorna i ryggen eller inne i hjärtat - jag det var fantastiskt roligt att få se! Och barnmorskan som utförde ultraljudet guidade oss hela tiden, vi fick dubbel tid eftersom det var två bebisar som skulle kollas, så i en timme njöt jag av att se dem.
 
Men jag förstår ändå inte att de faktiskt finns där i min mage??! :)
 
Och jösses vad de höll igång! Känns bra märkligt att se hur de boxas, sparkas och gör kullerbyttor - i min mage! - utan att jag känner det alls? Men om några veckor gör jag säkert det :)
 
Barnmorskan förklarade så bra allt vi såg, som t.ex. de båda hjärnhalvorna, hur stora hjärnan och lillhjärnan har börjat bildas, klaffarna i hjärtat, njurarna, urinblåsan, fingrar och tår. Och så mätte hon huvudet och lårbenet på dem båda. Allt såg bra ut och det var så skönt att få det bekräftat! Vi fick med oss flera fina bilder med oss hem.
 
Det var med lätta, glada och förväntansfulla steg som vi gick från sjukhuset ♥ ♥
 
~Titti
 
gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 20, graviditet, tvillinggraviditet, ultraljud, vecka 20, vänta tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej