~Titti~ Första helgen i april

0kommentarer

Jag har ju berättat tidigare om att vi har letat efter Tvillingvagn ett tag och hur besviken jag var när vi väl hittat en vagn som vi var nöjda med men att den då inte fick plats i min bil? Jag är fortfarande besviken, för jag tycker Emmaljungas Viking är fin (och svenskproducerad), då jag inte är särskilt förtjust i dagen barnvagnsmode som jag tycker är ganska opersonligt, plastigt och svart, svart, svart...
 
Utbudet för tvillingvagnar är heller inte särskilt stort, så när jag fick höra att Kronan skulle släppa en ny tvillingvagn ville jag definitivt kolla den! Den närmast butiken som hade release för den i måndags visade sig vara Babyproffsen i Borås. Med tanke på att det (i värsta fall) kan vara två månaders leveranstid och våra fulltecknade helger (främst för Leif) så bestämde vi att det var viktigt att vi åkte och kollade den så fort som möjligt!
 
Så i lördags åkte vi till Borås för att titta på deras barnvagnsutbud.
 
 
Först och främst ville vi se om Kronans vagn fick plats i min bil - och se det fick den! Jag är nöjd med alla funktioner, storlek och vikt. Synd att den än så länge bara finns i svart:
 
 
Framför allt är jag besviken på att vi inte har fler vagnar som vi kan välja mellan utan att det nu mer handlar om uteslutningsmetoden. Jag har väl inte kommit över besvikelsen med Viking, men det är ju inget alternativ om jag inte kan ha den i min bil (som jag inte vill byta!), så det är nog bara att acceptera läget. Kronans verkar bra - och avsett vilket med två guldklimpar i den så blir allt bra :)
 
 
Idag, söndag, åkte jag till Arena Skövde på morgonen för lite rehabträning. Jag har ju berättat att jag tränar våtvästträning med Skövde Rehabcenter en gång i veckan, i förhoppning att hålla mina ryggproblem i schack under graviditeten. Och so far so good :) Idag tränade jag för första gången på egen hand, jag hyrde en våtväst och körde själv i rehabbassängen som var öppen för allmänheten på förmiddagen.
 
 
Men när bassängen är öppen för allmänheten är golvet höjt så att man bottnar hela vägen och då funkar det inte med de flesta av övningarna som jag ska göra så det mesta av träningen gjorde jag i motionssimbassängen. Tror att de andra motionärerna tyckte att jag simmade konstigt? ;)
 
Väl hemma är jag helt slut efter ett sådant pass, så det blev till att vila och ta det lugnt resten av dagen. Leif har ägnat sig åt skogen och trädgården (med lite "hjälp" från Zorro som är nyfiken i en nos)..
 
 
~Titti
Arena Skövde, Baby Proffsen, Borås, Emmaljunga, Kronan, Kronans syskonvagn, Kronans tvillingvagn, Super Viking Twin, rehab, rehabbad, rehabilitering, rehabträning, tvillingvagn, våtväst, våtvästträning,

Kommentera

Publiceras ej