~Titti~ Mina tankar från vecka 29

0kommentarer

Här kommer mina reflektioner om vecka 29 utifrån vad det står i Gravidkalendern:
 
  I magen:

"De små lätta rörelserna som du har känt i magen blir nu allt starkare. Nu känns sparkar och slag. Barnet börjar likna en riktig liten bebis."

  Ja nu känns sparkarna ordentligt och det är så härligt! Känns som om jag kommunicerar med dem i magen. Jag kan gissa, men inte säkert veta, om det är Ettan eller Tvåan som ger sig tillkänna. Mysigt är det iaf :)

 

Mamma:

"Fostrets sparkar kan ses utanpå magen. Dina inre organ trängs undan allt mer och det känns."

Instämmer! Jag tycker det är roligt när jag ser hur magen hoppas till av de ordentliga sparkarna :)

 

Partner:

"Om ni vill inreda en barnkammare kan det vara en bra tid att göra det nu."

Nja, vi är inte färdiga med vår renovering ännu, men bebissakerna tar allt större plats i vårt hem - and I´m lovin´ it!!

 

 Mödravården:

"Du besöker mödravården varannan vecka fram tills förlossningen."

Vi har ju en egen MVC-plan och från och med nu träffar jag barnmorskan varje vcka.

 

Tvillingar:

"Ofta görs en ultraljudsundersökning i vecka 29 eller 30 när man väntar tvillingar."

Ja det gjorde vi, inlägget hittar du här!

 

Tips:

"Om du oroar dig för att du inte har känt fosterrörelser på länge kan du dricka tre stora glas med kallt vatten i en följd och sen sätta en väckarklocka på ringning mot magen."

Det har jag inte provat... Men om jag äter glass eller dricker något kallt kan jag tycka att det kickar igång dem :)

 ~Titti

gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 29, graviditet, gravidkalender, tvillingar, tvillinggraviditet, vänta tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej