~Titti~ Lördag i Götet

0kommentarer

I lördags åkte vi tidigt på morgonen till Göteborg för att gå på profylaxkurs. Vi blev rekommenderad av vår barnmorska att kolla upp Annas profylax och jag nappade direkt! Vi hade tur som kom i en ovanligt liten grupp, med fem par, så det fanns gott om tid till frågor och samtal. Kursen var inte alls som vi trott - till det bättre!
 
Både jag och Leif trodde att det mer skulle vara typ att man satt i ring på golvet och andades på olika sätt. Så var det inte alls. Visst vi fick läsa oss tre olika sätt att andas, med det mesta handlade om olika sätt att se på saker och ting och olika sätt att agera i olika siturationer. Jag berättar mer om detta i nästa inlägg om kursen :)
 
Här kan ni få se några av anteckningarna på tavlan, om ni nu kan tyda dem? ;)
 
 
Därefter åt vi lunch på stan och sedan checkade vi in på hotellet. Jag hade bokat på Hotell Scandic Rubinen som ligger på avenyn. Hotellet håller på att byggas om men under helgen var det lungt och renoveringen gjorde också att våra rum uppgraderades, så för oss funkade det bra!
(vill du se bilderna större kan du klicka på dem)
 
           
 
                             
 
          
 
Väl på rummet la vi oss och vilade en stund. Det är en stor skillnad för mig nu, jämfört med innan jag blev gravid - jag måste verkligen få vila en stund på dagen om jag ska ha någon energi kvar till kvällen. Middagen njöt vi av på Mañana, som jag har skrivit om i förra inlägget. Vi beslöt oss för att promenera tillbaka till hotellet vilket visade sig vara en ganska dålig idé. För numera får jag sammandragningar (men de inte ont) efter bara några meters långsam promenad. Så var 20 meter ungefär måste jag stanna innan vi kan gå vidare. Att promenade på 1,5 km tog 50 minuter säger väl en del...
 
Somnade ovaggad iaf! :)
~Titti
Annas profylax, Göteborg, Scandic Rubinen, hotell, profylaxkurs,

Kommentera

Publiceras ej