~Titti~ Lite sol skulle pigga upp!

0kommentarer

Helgen avslutades på samma sätt som veckan började: med en sjuk Leif. I ett försök att hjälpa honom att bli frisk fortare har jag för första gången i mitt liv kokat buljong! Kycklingbuljong närmare bestämt - som ska mota bort influensasymptom!
 
 
 
Med söt liten hjälpreda 😉
 
 
Det tar 6-24 timmar att göra buljongen. Jag gjorde den igår och efter 13 timmar bestämde jag mig för att den var klar! Idag använde jag buljongen (men jag har nästan 1,5 liter kvar) när jag kokade jag soppa med röda linser och kyckling. Den blev god men jag vet inte om jag tyckte den var värd besväret med hemmagjord buljong? Jo om det gör Leif frisk så!! 😉
 
Hade lite genomgång med min sjukgymnast på våtvästträningen idag. Och det är väl så att jag måste acceptera lite bakslag som ryggskottet jag fick för en och en halv vecka sedan som en del i tillfrisknandet. Det var ju inte alls ett lika svårt skott som sist och det är ju positivt. Jag ska tänka att "två steg framåt, ett steg bak" är bra, just för att det faktiskt går framåt! Men vi backar tillbaka träningen till "Fas I" igen..
 
Innan jag åkte hem svängde jag förbi BVC och hämtade D-droppar till barnen.
 
 
Hoppas på lite vårsol på detta så att vitaminerna får extra skjuts! ☀️
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej