~Titti~ En fot, en tum, en tå?

0kommentarer

Idag har vi shoppat på stan! Nödvändiga baskläder i större storlekar och skor. Barnens första lära-gå-skor. Det är speciellt. Och svårt. Och dyrt.
 
Jag var naiv och trodde typ att nu går jag och köper ett par sandaler och skor vardera till barnen. Lite snabbt sådär. Nja det skulle ju mätas och klämmas och provas... Och det blev svårare än jag trott. Först ville de inte stå uppe på disken så att försäljaren kunde mäta fötterna. De ville inte stå alls, benen vek sig! När jag väl fått dem att stå ville de inte låta försäljaren mäta foten. De lyfte foten och vägrade sätta ned den. Och när vi väl fick dem att stå - och då inte på TÅ - drog de ihop foten, med tår och fotvalv så foten var en enda båge. Ja se ungar! 😅😂
 
Till slut fick vi till det iaf och kunde uppskatta skostorlekar till dem. Jag försöker vara ekonomisk för allt blir ju dubbelt.. Men det är klart att det är viktigt att de har bra skor när de ska köra sig gå, så att de inte lär in felbelastning eller så. Men ja det blev en större affär än jag räknat med!
 
Lagom till vi var klara i skoaffären mötte Leif upp oss. Han hade varit hemma och bytt om efter att han varit på begravning.
 
När Leif kunde ta barnen kunde jag kolla upp lite överraskningsmöjligheter till makens kommande födelsedag. Och nu tror jag minsann att jag har fått till det! Jag hoppas det iaf, jag donar med sådant jag inte har koll på men det ska nog bli bra! 😊
 
Väl hemma myste vi i trädgården en stund innan det blev dags för kvällsgröt och nattning ☺️
  
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej