~Titti~ Nyår 2014

2kommentarer

Vår nyårsafton var lugn och skön. Fantastiskt att få fira in ett år med två älskade barn!! 💞
 
 
 
Vi lagade en lite enklare trerätters meny. Kruxet som vanligt är att få till det välsmakande och samtidigt utan mjölkprotein och sådant som inte gillas av ammande bebisar. Såhär blev det:
 
Till förrätt en toast med stenbitsrom, avokado och gräddfil/creme fraiche (gräddfil till Leif, creme fraiche på havre till mig). Den var god, men det är inte utan att jag saknade rödlöken och räkorna..
 
 
Det här med stenbitsrom är verkligen nyår för mig! Vet inte ens om jag äter det mer än just på nyår, kanske i såser/röror men inte annars? Så röd och svart stenbitsrom är en klassiker för mig! 😊
 
Till varmrätt blev det klyftpotatis, baconinlindad kycklingfilé, smörstekta kantareller, reducerad rödvinssås och spenat- & ruccolasallad
 
 
Leif bakade dessert efter mitt önskemål: Lemon Marengue - såå god!!
 
 
Middagen blev lite annorlunda då den drog ut på tiden då det tog lite tid mellan rätterna pga. barn som inte ville sova och/eller också var hungriga. Dessutom fick vi för oss att spela på nyårsbingon. Det gick sådär (kom på att jag ännu inte rättat dem på nätet, tänk om vi vunnit?!), jag hänger inte med... Vi spelade på två av tre bingos och inte alls på färgfemma..
 
Tösen var nog den som hängde med bäst? 😉
 
 
 
Tösen hade nog ambitionen att var vaken till midnatt, men hon somnade långt i förväg. Gossen däremot han var med på 12-slaget och förundrades av raketerna vi beundrade från altanen.
 
 
Årets som gått minns vi dem som lämnat oss, nya bekantskaper och erfarenheter vi gjort, samt gläds åt familj och vänner i vår närhet ❤️
 
Nyårslöftena är avlagda! 😉
 
Jag önskar Alla Bloggläsare ett fantastiskt 2015!!
~Titti
 
2014, 2015, Gott Nytt År, Nyårslöfte, Nyårssupé, dessert, förrätt, nyårsafton, nyårsdagen, stenbitsrom, varmrätt,

2 kommentarer

Harriet Eliasson

02 Jan 2015 09:14

Så fina bilder på Er och de små ! Och maten såg verkligen läcker ut !
Gott Nytt År till hela familjen !

Svar: Tack så mycket Harriet 😊 Detsamma önskar vi Dig! Kram
~Titti & Leif -

Fia

02 Jan 2015 09:46

Detsamma till dig Titti!!

Svar: Tack!! 😊
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej