~Titti~ Intensiv tisdag!

0kommentarer

Jösses vilken dag ag hade igår! Full fart från tidig morgon till sen kväll! Flera gånger undrade jag "Hur blev det såhär?" Men sanningen är att planeringen var från början god men sedan tillkom aktiviteter som jag inte kunde styra över.. Så det var bara till att vara "här och nu" och ha kul!!
 
Morgonen började tidigt så att vi kom iväg i tid för att ta oss till Pingstkyrkan i Stöpen.
 
 
Jag är med i en Facebook-grupp för mammor i Skövde som fick barn i somras (jag har berättat om den tidigare: vi är nästan 100 mammor i gruppen) och på något sätt (fråga mig inte hur, jag hade lovat mig själv att inte hålla på och "styra upp grejer" under min mammaledighet?) lyckades jag anordna en Storträff för alla i gruppen!
 
Jag och en tjej till hade bakat och för enkelhetens skull bakade vi allt (utom de Finska pinnarna som Leif var snäll och bakade åt mig) mjölkfritt, så på fikabordet bjöds det på kladdkaka i citron och kladdkaka med choklad och marshmellows, finska pinnar och chokladbollar!
 
 
Det blev en väldigt trevlig träff, med härligt stoj och stök! Jag var med på flera träffar som gravid, men pga. flera omständigheter såsom sjukdomar, ryggskott och allmänt intensiv vardag med tvillingar har jag inte varit med på träffar förrän nu så det var många roliga återseenden! Äntligen fick även jag se alla bebisar som legat i allas magar! 😄
 
 
Mina barn var väldigt lugna och låg mest stilla på golvet och förundrades över allt som hände runtomkring dem!
 
 
 
Efter träffen åkte jag direkt in till Skövde och Arenan. Igår var nämligen första gången för babysimmet! Jag och Leif tog varsitt barn, gick in på damernas resp. herrarnas, bytte om och sedan mötte vi upp igen vid bassängen. Vi var många förväntansfulla barn och föräldrar där. Gruppen är full vilket jag tror innebär 15 barn.
 
Denna första gång handlade mycket om att bekanta sig med vattnet och så fick vi prova på olika "handhavande-grepp", så barnen fick prova på bröstsim och ryggsim. Och sedan gjorde vi "koka kaffe" eller ja, så hette det när jag var liten och lärde mig simma - man har munnen under vatten och blåser ut luft och det låter som när man kokar kaffe? Typ. Fast idag kokar man ju inte kaffe och istället sjöng vi en sång om en båt där vi några gånger sjöng under vatten. Same, same but different...
 
Jag och Leif turades om att ha Tösen och Gossen och åh vad mysigt och roligt det var! Nu skapar vi viktiga och fina minnen med våra ögonstenar ❤️
 
Två glada men mycket trötta barn somnade så fort vi la ner dem i vagnen. Förstå vad många intryck babysimmet innebär för dem! Vattnet, värmen, simmet, sångerna, de andra barnen och föräldrarna, leksakerna i vattnen, duschen, klädombyten m m. Verkligen mycket på en gång!
 
Leif gick tillbaka till jobbet medan jag tog en liten barnvagnspromenad med en annan mamma. Gäller att passa på att promenera när jag är i stan! Hemma är det just nu för tungt för mig (med tanke på ryggen) att dra på en tvillingvagn på leriga grusvägar. 
 
Väl hemma var klockan så mycket så det blev läggdags nästan på en gång. Som förväntat somnade de ganska snabbt 😊 Leif kom hem och fick ansvaret över två mysigt snusande bebisar och jag åkte tillbaka in till stan för att träffa mina Ladies:ar. Det var som vanligt en trevlig kväll, som jag dock fick avbryta lite tidigare när jag fick Leifs meddelande att "Mamma och maten får gärna komma hem till hungrig Tös". Det här var första gången jag bar borta från mina barn i tre timmar. Fast det kändes helt okej att vara borta när jag visste att de sov och att deras pappa tog hand om dem 😊
 
Strax efter midnatt kom jag i säng, nöjd efter en härlig dag och fullständigt slut efter densamma!! 😉
~Titti

Kommentera

Publiceras ej