~Titti~ 6-månaderskontroll

0kommentarer

Idag har vi varit på BVC för 6-månaderskontroll och läkarundersökning. Först gjorde vi det vanliga och vägde och mätte - allt såg bra ut! Framför allt har de ökat i vikt, och konstigt vore det väl annars? De äter ju varannan timme - dygnet runt!! 😂
 
Sedan kollade läkaren reflexer, lyssnade på hjärta och lungor m m. och kollade olika utvecklingssteg. Allt bra där också!
 
Vi pratade en del om ena bebisens mjölkallergi och läkaren skriver nu remiss till barnmedicin och vi ska även få dietistkontakt så snart som möjligt. Det känns bra 😊
 
 
Jag gick en snabbis på stan, kollade i lite affärer (utan att köpa något), utförde bankärenden och kollade vad som är på G i Kulturhuset.
 
När jag går på stan med tvillingvagnen får jag många kommentarer. Det är många som kommer fram och vill prata eller fråga olika saker ang. tvillingar. Det här skulle jag kunna prata mycket om (borde kanske göra ett inlägg om det?), allas förväntningar och kommentarer! Idag kom en kvinna fram
- Är det tvillingar? Åh så söta!
Vi pratade lite, mest det vanliga det är en kille och tjej, de är 6 månader m m... Innan hon gick sa hon:
- Skönt för dig att kunna sova på mage!
Haha den kommentaren har jag inte gått tidigare! 😄
 
Ikväll har barnen följt med mig på Ladies Circle-kväll, fast vi var bara med en stund och vi deltog inte men tittade på när de blev instruerade i självförsvar. Bra genomgång och roligt att träffa alla, även om det inte blev så länge denna gång. Barnen var som vanligt på glatt humör 😊
 
(Min sööööta Tös!! 😍)
 
Denna kväll hade vi besök från en klubb i en grannkommun, ju fler desto roligare!
 
Vi kom hem ungefär samtidigt som Leif som hade varit på kvällsmöten. 
~ Titti
 

Kommentera

Publiceras ej