~Titti~ Söndag

2kommentarer

Denna söndag har varit en riktig hemmadag (förutom Leif som var iväg  på jobb en sväng på förmiddagen). Jag har sorterat kläder och tvätt och planerat en del för veckan som kommer. Så det har varit en behagligt lugn söndag 😊
 
 
 
De senaste dagarna har barnen utvecklats mycket tycker jag! Förvisso på olika sätt men framåt går det! Ena bebisen behärskar en hel del finmotorik men har de senaste dagarna även börjat vända sig från rygg till mage och mage till rygg flera gånger om. Den andra bebisen kan nu resa sig från sittande till stående om jag hjälper till lite med balansen. Alla dessa små utvecklingssteg, de rusar ju fram!
 
Idag har jag återigen gjort semla, denna gång med grädde baserad på havre, och det blev übergott!! Semla är definitivt bland det bästa jag vet!!
 
 
Som kompensation för de senaste semlorna blev det sallad till kvällsmat. Gott det också! 😉
 
 
~Titti
 
PS. Imorgon tänkte jag köra en "Ett Foto I Timmen"-dag!

2 kommentarer

Ann

09 Feb 2015 08:51

Helst ska det väl vara "grodor" eller vad de kallas, om jag minns rätt😊😊 kram

Svar: Nej nej inte för mig inte!! Jag ääälskar mina semlor 😄😄😄 Fast jag skulle vilja testa en wienersemla... Och semmelwrap!! 😜 Kram
~Titti & Leif -

Ann

10 Feb 2015 08:01

Det är ju en semla!
Men locket sitter ju fast i bullen fortfarande.
Har för mej att du letade som en tok när du precis hade flyttat.😃😃

Svar: Fast skillnaden är väl att grodorna inte har mandelmassa i sig (jag älskar mandelmassa!!) utan vaniljgrädde/kräm? Jag gar faktiskt aldrig ätit en groda? Men jag vet att de inte kallades groda i Gävle utan "vaniljsemla" lr nåt 😊
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej