~Titti~ Bissingar!!

0kommentarer

Idag har vi varit på Mjölkallergiskola på sjukhuset. På tisdagar brukar vi ju gå på babysim men nu under sportlovet är det uppehåll så vi körde till Mariestad för att träffa dietister och lära oss mer om mjölkproteinallergi.
 
 
 
Barnen var såklart med. De sov under bilfärden och vaknade precis innan det började. Nyvakna sötisar:
 
 
 Tänk ändå hur tillvaron är för dem? De somnar på ett ställe och vaknar på ett annat, mest hela tiden? Men de anpassar sig verkligen bra och de är så lätta att ha med! Jag hade packat ned filtar att ha på golvet och några leksaker. Det underhöll dem väl halva tiden, sedan fick de komma upp i mammas/pappas knä. I slutet förde de väl en del "liv", men det var inget gnäll utan bara glädjetjut och det fick alla andra att skratta högt! Go'ungar!!
 
Det var ett mycket bra och nödvändigt lärotillfälle, bra att få möjlighet att ställa frågor m m. Jag ska skriva mer om detta inom kort!
 
När vi kom ut från sjukhuset ringde min telefon, det visade sig vara läkaren från barnkliniken på sjukhuset i Skövde som ville träffa oss. Komiskt att jag då kunde berätta att vi precis varit på mjölkskolan! 😊
 
Annars är det vääääldigt lite sömn här just nu... Barnen äter flera gånger per natt och Gossen i synnerhet som växer åt alla håll just nu (vilket i sig är väldigt bra då han fram tills nu har varit en liten bebis). Men ovanpå detta har det varit en hel del gråt och inatt förstod vi varför då jag upptäckte en första liten tand i Tösens mun! Och senare ikväll när Gossen absolut inte - under några som helst omständigheter - ville somna för natten kände jag efter i hans mun och minsann där fanns en liten bissing också!! Så nu har vi fått förklaring på en hel del...
 
Mest tycker jag synd om Leif som ska vara alert på jobbet. Jag är ju redan inne i min dimma till amningshjärna och där lär jag förbli ett bra tag till (eller ja, det beror kanske på hur utvecklingen med tänderna går!)...? 😉
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej