~Titti~ Virre virre virre

0kommentarer

Även idag har vi fått en tidig start, vi har för första gången varit på babyrytmik (i Lunden). Jag har egentligen velat gå tidigare men inte känt att det har varit praktiskt genomförbart. Det är lite trixigt att få till det ibland, men nu sitter de hyfsat bra själva (måste bara vara beredd att fånga upp om de faller) så nu tyckte jag att det var dags att testa! Dessutom hade vi i tvillingträff-gruppen bestämt att gå tillsammans så upplägget var toppen 😊
 
 
Det blev en mycket trevlig stund! Det var kanske runt 20 barn som satt i ring med sina mammor (inga pappor på plats) och så sjöng vi med rörelser till. Och jag blev verkligen förvånad att ALLA sånger var nya för mig, inte en enda hade jag hört tidigare! En del sånger lärde man sig på ett kick och som sjöngs på rim så att man kunde räkna ut vilka ord som skulle följa. Andra var verkligen oförutsägbara som denna:
 
Virre virre virre
- Var är din pappa?
Virre virre virre
- Han är på Gotland!
Virre virre virre
- Vad gör han där?
Virre virre virre
- Han köper hästar!
Virre virre virre
- För vad då?
Virre virre virre
- 300 daler
Virre virre virre
- Det var för mycket!
Virre virre virre
 
Efter sången fikade vi. Mycket trevligt, det här vill vi föra igen! ☺️
 
På eftermiddagen var det åter dags för babysim. Efter två veckors uppehåll (men vi har varit på en drop-in) ägnades dagens lektion åt repetition. Glada plaskande barn! 😊
 
~Titti
Skövde, babyrytmik, lunden, sångstund,

Kommentera

Publiceras ej