~Titti~ Vindstilla

0kommentarer

Idag har det - hör och häpna - varit helt vindstilla här på gården! Såå varmt och skönt i vårsolen!!
 
Det är inte helt lätt att få till en stilla stund i silen men efter lunch gick jag ut en promenad och barnen somnade i vagnen.
 
 
När jag kom hem var kaffet jag hade laddat innan jag gick klart och jag hann bre mig två mackor innan barnen vaknade. Så jag fick vaket sällskap till fikat och det smakade gott i solen vill jag lova!
 
Senare på eftermiddagen åkte vi in till stan för babysim. Numera märks det tydligt på barnen att de vet vad som ska hända bär vi går igenom entrédörrarna då skiner de upp och blir sprattliga 😊
 
Vid uppropet fick vi reda på att en av badkompisarna råkat ut för en olycka och fått kokande vatten över sig. Flickan vårdas nu på sjukhus men tydligen hade det gått förhållandevis bra och det läker fint. De hälsade till oss att de kommer tillbaka till badet till höst! Det var så sorgligt att höra, otäckt att höra om sådana olyckor 😞
 
På badet tränade vi på att barnen själva ska klättra ur poolen. Än så länge kan de hålla fast sig i kanten och Gossen kan häva sig upp (med lite hjälp) och kravlar sig upp en bra bit! Tösen är inte lika intresserad av att kravla? 😉
 
Efter badet går Leif tillbaka till jobbet och jag och barnen åker hem - och de somnar ALLTID innan bilen lämnat parkeringen! 😉
 
Önskar Dig en solig och skön tisdagkväll! ☀️
~Titti 

Kommentera

Publiceras ej