~Titti~ Mörker. Men med ljus oxå!

1kommentarer

Idag har varit en tung dag. Ryggskottet jag fick igår gör mer och mer ont och jag får allt svårare att gå (röra mig över huvudtaget). Mjölkstockning är fasansfullt otäckt att ha, verkliga panikkänslor ligger nära 😢
 
Det är tur i oturen att min mamma kom på besök igår och har planerat för att stanna några dagar (det lär nog bli längre nu). Hennes hjälp är ovärderlig! Ryggskottet gör att jag inte ens kan bära mina barn. Det gör mig riktigt ledsen. 😞
 
Så idag avbokade jag morgonens babymassage och eftermiddagens BVC-besök. Istället fick det bli ett läkarbesök på Vårdcentralen, ett besök som blev tämligen kort då det inte fanns mycket att säga eller göra när det är i det akuta skedet Förutom att sjukskriva mig. Det här är mitt sjätte ryggskott på fyra år. Jag har aldrig hunnit bli riktigt bra mellan dem och Tvillinggraviditeten tog hårt på ryggen. Så även om det nästan var att vänta så blev jag väldigt besviken. Det är svårt att vara positiv just nu. Kolik, mjölkstockning och ryggskott känns liiite väl mycket. Som tur är finns det fyra ljuspunkter i sammanhanget:
1. Att utesluta mjölkprotein ur min kost verkar hjälpa mot bebisens kolik
2. Efter ett dygn med intensivammning, pumpning, varma duschar, värmeomslag och diverse husmorsknep börjar mjölkstockningen sakta sakta ge med sig (peppar peppar!!)?
3. Jag har en bra sjukgymnastkontakt och jag ser verkligen fram emot att "skottet" och smärtan ska ge med sig så att vi kan påbörja arbetet med att bygga upp och stärka min rygg!
4. Mamma kan hjälpa mig 24/7
 
Och ja, sen finns alltid de absolut största ljuspunkterna: solstrålarna i mitt liv:
 
(somnade i bilen och fortsatte sova när vi kom hem)
 
💞
 
~Titti

1 kommentarer

Ann

14 Oct 2014 08:12

Mjölkstockning är ett h-ete!!!
Hoppas det släpper SNART.
Kram

Svar: Ja verkligen fruktansvärt! Snacka om panik!! Och det finns inte mycket att göra heller 😞 Kram
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej