~Titti~ Gott & ont

0kommentarer

I maj bjöd Antenatal på sjukhuset in blivande tvillingföräldrar till ett informationsmöte. Då fick de som ville skriva upp sina kontaktuppgifter för eventuella fortsatta träffar i privat regi. Jag och Leif skickade ut en förfrågan om att träffas för en fika på stan i somras. Vi blev några par som träffades och pratade om det vi stod inför. Det var väldigt trevligt. Efter det har jag främst haft kontakt med två andra tvillingmammor och igår träffades vi igen. Vi är alltså tre mammor och sex barn = nio personer. Vi har pratat om vi skulle bjuda in fler men sagt att det blir för många för tänk om vi skulle vara bara EN tvillingmamma till? Då skulle vi bli fyra vuxna och åtta barn, dvs. tolv personer!! Då skulle vi knappt fixa att träffas hemma längre? Så det räcker bra med den "lilla" grupp som vi är.
 
Barnen är alla födda inom två och en halv månad, maj-augusti. Så nu är de mellan två till fyra månader gamla. Tänk vilket liv det kommer bli när alla kryper (åt vart sitt håll?) eller går?! Vad roligt det ska bli att uppleva det :)
 
Igår glömde jag, men fortsättningsvis ska jag försöka komma ihåg, att ta kort på dem allihop och dokumentera deras utveckling. Jag är väldigt glad att ha denna grupp och hoppas verkligen att vi kommer fortsätta träffas under lång tid :)
 
Så gårdagen var rolig, fram tills vi kom hem. För strax därefter började bebisen med kolik få ont och det blev till den värsta natten hittills. Det är fruktansvärt att se sitt barn vrida sig i smärtor och ingenting kunna göra förutom att bära det på axeln och gå runt och vyssja! Stackarn var helt slut :(
 
Vårt hopp står till att alla förändringar jag har gjort med min kost (jag ska berätta om dem i kommande inlägg) ska hjälpa snart så att det lindrar magsmärtorna! Det är så synd om bebis!!
 
Efter en slitig natt med väldigt lite sömn har vi tagit det väldigt lugnt idag, vi har faktiskt inte ens varit utanför dörren. Men även om det varit mycket skrik och lite sömn för lill*n idag också har det lyckligtvis även funnits stunder med lugn och ro, och gos med avslappnad bebis <3
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej