~Titti~ Sista gången gjord!

0kommentarer

Vid gårdagens föräldrautbildning pratade vi amning och närmaste tiden efter förlossningen. Det var sista träffen, vilket jag hade missat (jag trodde det skulle vara en gång till) och vi fick fylla i en kort utvärdering innan vi gick. Det här var en pilot, vi var en större grupp med två barnmorskor (istället för en) samt att man träffas tre gånger istället för fyra som tidigare. De kunde inte ännu säga om de kommer hålla några utbildningar till blivande (förstagångs-) föräldrar till hösten eller inte. Det föds så många barn i Skövde nu så de har inte resurser nog för att även kunna hålla dess utbildningar. Det tycker jag är synd, så jag hoppas verkligen att det blir fler! Det jag framförallt såg fram emot innan utbildningen startade var att träffa andra blivande föräldrar och det är också det som jag främst tar med mig nu efteråt. VI fick varandras telefonnummer och det vore roligt om vi kommer hålla kontakten på något vis efteråt. VI får väl se... :)
 
Idag har jag varit på sista våtvästträningen, nu har de sommaruppehåll och jag kommer inte tillbaka till hösten för då har jag två små sötnosar att ta hand om! Jag har verkligen uppskattat min rehabträning i den varma rehabbassängen och vet att den har fungerat just så förebyggande som vi har hoppats på, peppar peppar så håller ryggen fortfarande :)
 
 
Jag ska försöka hålla igång rehabträningen så gott det går på egen hand fram till BF :)
~Titti
Skövde, blivande föräldrar, föräldragrupp, föräldrautbildning, gravid, gravid med tvillingar, rehab, rehabbad, rehabilitering, rehabträning, våtväst, våtvästträning,

Kommentera

Publiceras ej