~Titti~ Mina tankar om vecka 27...

0kommentarer

Här kommer mina tankar från graviditetsvecka 27:
(utifrån vad som står i Gravidkalendern )
 

Mamma:

"Vid den här tidpunkten av graviditeten är det inte ovanligt att man får hudförändringar som graviditetsstrimmor, så kallad striae. Man kan också uppleva klåda. Det kan vara hormonerna som påverkar huden men det kan också bero på att du lider av vätskebrist."

So far inga strimor, men med stor tvillingmage tror jag inte att det är rimligt att förvänta sig att jag inte kommer få det. Blir det så får jag ta det då, finns ju inget jag kan göra för att påverka det ändå. 

Partner:

"Glöm inte att uppmuntra din partner. Många upplever sig själva som odugliga, fula och klumpiga vid den här tiden."

Jag har tur som har Leif jag, han är mitt eviga stöd

Mödravården:

"Det börjar också bli dags att diskutera förlossningen. Hur vill du att förlossningen ska gå till? Vilken smärtlindring vill du få? Om du oroar dig för förlossningen är det bra att du berättar det för barnmorskan."

Jaa det här börjar jag fundera på mycket nu. Men jag vet ju inte vad planen kommer bli? Vid tvillinggraviditet är det 50/50 att det blir vaginal förlossning eller kejsarsnitt. Om jag har förstått det hela rätt så är det i vecka 32 som man bestämmer planen. Så innan jag ens vet vad planen är känns det svårt att gå in i tankarna på hur jag önskar att förlossningen blir? Men jag ser fram emot att det bestäms vilket det blir, så att jag kan ställa in mig på det!

~Titti

 

gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 27, gravidkalender, gravidsymptom, tvillinggraviditet, vecka 27,

Kommentera

Publiceras ej