~Titti~ Mina tankar från vecka 30

0kommentarer

Här kommer mina kommentarer utifrån vad det står i Gravidkalendern för vecka 30:
 

Mamma:

"Att du ha en god hållning är viktigt för att minska belastningsskadorna på din rygg." 

Ja det är lite ledsamt att min rehabträning nu tar sommaruppehåll, men jag ska försöka träna på bra på egenhand. Men det blir inte samma sak, t.ex. kan jag inte göra övningarna i rehabbadet för när det är öppet för allmänheten höjder de golvet så att alla bottnar. Eftersom jag behöver djupt vatten får jag i så fall vara i motionsbassängen, inte lika skönt där vattnet är avsevärt kallare + att det känns lite konstigt att kränga på sig en stor väst och "cykla på damcykel" i vattnet på motionsbanorna... Men men ska träningen bli av är det det jag får göra!

 

Mödravården:

"Du fortsätter att besöka din barnmorska cirka varannan vecka fram tills förlossningen"

Jag går på kontroller hos barnmorskan varje vecka.

 

Tvillingar:

"Fram till vecka 30 har tvillingfoster samma tillväxt som ensamma foster men från och med vecka 30 minskar tvillingfostrens tillväxt. De har mindre plats i livmodern än ensamma barn."

Jag måste komma ihåg att fråga barnmorskan om detta, jag har inte hört att tvillingar växer långsammare än enlingar? Däremot föds de oftast med lägre vikt men det beror jag främst på att de oftast föds för tidigt... Hmm, ja jag ska kolla upp det här!

 

Annars kan jag säga att jag gick in i någon sorts "vägg" förra veckan och det står nu klart för mig att jag måste dra ner avsevärt på jobbet (ja läkarna fick rätt till slut! ;) ) för jag orkar helt enkelt inte med hela dagar längre. Dessutom värker min kropp mest överallt och bara för det behöver jag också vila lite på dagen också. Försöker ta igen vilotiden under helgen, men det funkar inte att vila i förväg tyvärr.. :) 

~Titti

gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 30, graviditet, gravidkalender, tvillinggraviditet, vecka 30,

Kommentera

Publiceras ej