~Titti~ Fina hjärtslag

0kommentarer

Igår hade vi tid på barnmorskemottagningen för olika kontroller. Från och med vecka 20 ska jag dit varannan vecka. Det är lite olika prover som ska tas och enklare undersökningar plus avstämning hur jag mår och hur det känns. Jag tycker iaf att det är bra att de har koll på bebisarna :)
 
Vi fick se en "docka" i naturlig storlek på hur bebisarna ser ut såhär långt:
 
 
Helt otroligt att tänka att de kommit så långt i utvecklingen? Jag menar, jag läser om det, jag får uppdateringar varje vecka via mobilapp:arna, jag ser det på ultraljudet men det blev så verkligt när Leif höll i den - tänk två sådana små finns i min mage, de boxas sparkar, gör kullerbyttor och utvecklas i en rasande fart!!
 
 
Avslutningsvis lyssnade barnmorskan på hjärtljuden. Fort går det, bebisarnas hjärtslag ligger normalt mellan 135-165 slag/min. Det är en helt otrolig känsla att höra dem! Jag har lyssnat på dem en gång tidigare (fick åka in på extrakoll lite snabbt i vecka 18), men för Leif var det första gången :) Så underbart, vilket lyckorus - det kommer jag leva på länge!!
 
~Titti
Skövde, barnmorskemottagning, foster, gravid, gravid med tvillingar, graviditet, hjärtljud, hjärtslag, tvillingar, tvillinggraviditet, vecka 20, vänta tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej