-Leif- Kvinnor gör besluten bättre!

0kommentarer

Idag ägnar jag en tanke till alla världens kvinnor. Trots att vi skriver 2014 har vi så långt kvar till ett jämställt samhälle. Världen skulle med all säkerhet se annorlunda ut om kvinnor hade samma tillträde till styrelserummen, beslutande församlingar som männen. Jag har förmånen att arbeta nära många kvinnor. I kommunstyrelsens arbetsutskott är fyra av fem kvinnor, jag är övertygad om att det förbättrar besluten ön om det bara varit män. Jag är stolt över att ha Annie Lööf som min partiledare, den tredje kvinnliga partiledaren i Centerpartiet, vilket inget annat parti är i närheten av. Nu väntar vi bara på att Sverige också ska få sin första kvinnliga statsminister. Tre av Centerns fyra ministrar är kvinnor. Vilket gör centern unikt i regeringen.
Idag har internationella kvinnodagen firats runt om i landet. I Skövde har det varit ett omfattande program. Kulturhuset har fyllts av utställningar och föreläsningar. "Alliansens bönor" bjöd in besökarna att finna fem fel av femton påståenden.


Uppskattat och trevligt inslag.
I kväll har jag lagat middag till min bästa supporter, min kära hustru, tack för att du finns <3
/Leif

Kommentera

Publiceras ej