~Titti~ Moomin

0kommentarer

Varje dag är ungefär den andra lik just nu. Varje morgon åker vi till sjukhuset, där de gör olika kontroller och provtagningar på bebisarna och mig. Först kör de en CTG-kurva och kollar att bebisarna mår bra:
 
 
 Sedan inväntar vi provsvaren. Ibland får jag komplettera med prover på eftermiddagen vissa dagar får jag lämna avdelningen efter lunch. Då får jag permission till nästa dag, med ordination att åka hem och ligga och vila, höra av mig/komma in direkt om jag får några symptom, och annars komma tillbaka igen morgonen efter.
 
Hitintills hålls det i schack, det bästa är om bebisarna kan få några dagar till i magen för att växa lite och för att utveckla sugreflexen så att de kan amma och ta till sig näring och inte minskar för mycket i vikt när de väl kommer ut. Så vi håller tummarna för några dagar till! :)
 
Här hemma har vi nu fått hem allt vi behöver den närmast tiden, det sista inköpet gjorde vi idag då vi hämtad hem tvillingvagnen vi beställde för ett tag sedan. Bebisarnas kläder är tvättade, vikta och ilagda i deras respektive byrå, skötstationerna står redo, babysittarna är monterade med mera små-mys-förberedelser.
 
Spjälsängarna har stått klara ett tag, men nu har jag bäddat dem med Mumintema - visst är de fina?
  
 
Vi har nu ställt en säng på övervåningen och en på nedervåningen. Vår tanke är att de de första månaderna får sova i samma säng. De är vana att ha sova/vara tillsammans och det ger dem trygghet. När de sedan blir större, om sisådär 3-4 månader, får de sova i varsin säng.
 
 
Varje säng har en mobil över med små nallar som dansar runt och som kan spela fina vaggvisor :)
 
 
Nu blir jag alldeles varm i hjärtat när jag går förbi sängarna och tänker att snart kommer det ligga två varma, gosiga plyten där <3 <3
 
~Titti
ctg, gravid, gravid med tvillingar, graviditet, tvillinggraviditet, vänta barn, vänta tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej