~Titti~ En oväntad vänskap

0kommentarer

Det verkar vara ett mönster för mig att ingen helg blir som jag har planerat längre? Även denna helg blev en tjejträff inställd, men så kan det gå, jag bokade in en fika med en annan vän idag istället så inget ont utan att det har något gott med sig! Dessutom valde jag att hyra mig några filmer då jag plötsligt fick tid över :)
 
Nu har jag sett En oväntad vänskap, en fransk film som jag haft på min to-do-lista ett tag nu!
 
 
"Det är den sanna historien om två män som på ytan inte har något gemensamt. Mångmiljonären Philippe är förlamad från halsen och ner efter en skärmflygningsolycka och måste leva resten av sitt liv i rullstol. Han bor i lyxiga omgivningar i Paris och ska anställa en ny assistent. Den enda som sticker ut bland de sökande är Driss, som bara söker jobbet eftersom han måste visa att han är aktivt arbetssökande. Det här är början på en oväntad vänskap baserad på ärlighet och humor mellan två individer."
 
Jag hade nog hört lite för mycket positivit om denna film för den levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Den var bra, men stundtals lite seg. Men klart sevärd!
 
Mitt betyg: TTT+
 
~Titti
En oväntad vänskap, betyg, film, filmrecension,

Kommentera

Publiceras ej