~Titti~ Söndag i Götet

0kommentarer

Efter tidig hotellfrukost (jag måste äta så fort jag vaknar annars kräks jag) åkte vi till kursen för dag 2 och sista delen.
 
Vi fortsatte där vi slutade...
 

inte meningen att ni ska förstå anteckningarna men det var mycket som togs upp!
 

Kursen har verkligen lyft fram partnerns roll under förlossningen och framförallt under förarbetet. Min uppgift är att ta det lungt och försöka slappna av så mycket som möjligt. Leif får ha koll på allt annat! ;)
 
Vi var väldigt nöjda :)
 
Direkt efter kursen åkte vi till IKEA och åt lunch. Sedan gick vi med beslutsamma steg genom varuhuset för att kolla allt som fanns på att-köpa-listan. Men även här blev det tydligt att jag inte kan hålla samma tempo som tidigare.
 
Sammandragningarna kom hela tiden. De gör inte ont men är obehagliga och magen blir hård. Barnmorskan ha sagt att så länge som de inte gör ont och som de slutar när jag vilar så är det okej. Så vid två tillfällen la jag mig i en säng och vilade och Leif fick sitta på sängkanten och vänta in mig (och bebisarna). Sammandragningarna är ju ändå ett tecken på att det är för stor ansträning.. Det är väl det jag har svårt att förstå hur det kan vara en stor andträningning att långsamt gå igenom ett varuhus utan att stressa? Men så är det, bara att face:a :(
 
Vi hittade det mesta av det vi sökte iaf och åkte med fullastad bil hem! Här har vi lastat upp spjälsängar, madrasser och skötbord på vagnen.
 
 
Riktigt roligt att göra de första inköpen :) :)
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej