~Titti~ Mina tankar från vecka 23...

0kommentarer

Jag har tidigare skrivit om Graviditetsvecka 23 (som utgår ifrån enlingsgraviditet)
Här kommer mina tankar från denna vecka!
 

I magen:

I helgen har jag ÄNTLIGEN känt bebisarna i magen!! Och Leif har också känt dem med handen på stora bulan - en helt fantastisk känsla!!. 

 

Mamma:

"Ju närmare förlossningen du kommer desto svårare kan det bli att sova." Jo tack det märker jag :s Jag har hela sängen full med kuddar (råd nr 1 för att hitta en någorlunda bekväm sovställning), men trots detta är natten ett enda långt maraton av vändningar, och sömnen fördelas på många små sovstunder..  

Partner:

"Hjälp din partner att stressa av." Haha good luck Leif!! ;) 

Mödravården:

"Du fortsätter att besöka mödravården regelbundet, ungefär var fjärde vecka fram till vecka 28." Ja det stämmer på en okomplicerad enlingsgraviditet, men inte för oss med en högriskgravisitet med tvillingar. Jag går på kontroller varannan vecka på Barnmorskemottagningen, utöver det har jag kontroller på Antenatal var tredje vecka (det kommer bli fler kontroller i slutet av graviditeten)

På det stora hela tycker jag att det går bra. Det jobbigaste just nu är tröttheten, som stundvis är helt förlamande. Och fastän jag vilar och sover typ all tid som jag inte är på jobbet så tycks det aldrig räcka till...

 

~Titti

gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 23, graviditet, gravidsymptom, tvillingar, tvillinggraviditet, tvillingvagn,

Kommentera

Publiceras ej