~Titti~ 9½ månad

0kommentarer

Nu har jag lyssnat klart på boken 9½ månad av Annika Lantz
 

"Radiolegenden och teveprofilen ANNIKA LANTZ är föräldraledig. Hon har fått barn nummer två och upptäckt att alla som säger att det inte är någon skillnad med ett barn till ljuger. I sin dagboksroman berättar hon med sedvanlig humor och skärpa om det lilla heterolivet med kolikbarn, sömnlösa nätter och lattespäckade mammaluncher som aldrig blir av.
Här avhandlas babysim. besök på BVC och eftermiddagsteve med samma inlevelse. Liksom dammtussar och ärvda mammabyxor. 9½ månad är den absolut roligaste - och mest tragikomiska mammaboken du kan hitta. Inget du vill vara utan, vare sig du är med eller utan barn."
 
Jag måste börja med att erkänna att jag var lite slarvig när jag lånade boken. Som vanligt dömde jag boken utifrån fodralet (som jag brukar) och trodde att den handlade om graviditeten (9½ månad = 40 graviditetsveckor). men det visade sig ju ganska snart att den handlade om efter födelsen. Inte lika intressant, för mig - nu...
 
Betyg: TT+
(men om jag hade läst den senare iår hade betyget säkert blivit högre, men jag hoppas att igenkänningen uteblir: två kolikbarn.. Hua!)
 
~Titti
9½ månad, Annika Lantz, Bok, Boktips, betyg, bokrecension,

Kommentera

Publiceras ej