-Leif- Möjligheternas värld!

0kommentarer

I eftermiddag har jag varit och gjort ett besök på "Möjligheternas värld". Ett teknikevent som vänder sig till Skaraborgs årskurs 8 elever inför framtida yrkesval.
Arrangör är Teknik College Skaraborg i samverkan med en rad teknikföretag, Science Centers, Ung Företagsamhet med flera. Skaraborg är väldigt beroende av våra framgångsrika teknikföretag och de är i behov av världens bästa personal på en konkurrensutsatt och global marknad.
På mässan så är det unga ambassadörer som möter besökarna. Jag blev riktigt imponerad över deras brinnande engagemang för teknik och naturvetenskap. Glöm bilden av gammal industri med smutsig miljö. Nu är det high tech, rent, fräscht och spännande jobb som väntar med stora utvecklingsmöjligheter :)
Mässan är upplagd med flera prova på stationer, önskar jag hade haft mer tid för det var verkligen lockande att prova på. Riktigt spännande upplägg.
 
Sveriges bästa teknikambassadör Leila Khammari på Lichron minglade runt och spred budskapet till alla att teknikutbildning är bäst.  Som C märkt kommunalråd  glädjs jag åt att intresset för teknik och naturvetenskap ökar efter ett mer än 10 årigt målmedvetet arbete riktat mot barn och unga. Skövde och Skaraborg ska fortsätta att vara en industriregion i världsklass i varje fall om jag får fortsätta att vara med och styra också efter valet 2014.
/Leif
 
 
Balthazar, Industri, Möjligheternas värld, Skövde, Teknikföretag, Walterum, teknikcollege,

Kommentera

Publiceras ej