-Leif- Inspirerande möten

0kommentarer

Idag har jag haft en dag med många inspirerande möten som gett mycket energi i kommunalrådsuppdraget.
Morgonen inleddes med att jag deltog i Skövde Näringslivsforums frukost workshop om Skövdes framtida utveckling. Ett stort antal företagare och viktiga samhällsaktörer deltog och diskuterade medlemsföretagens viktigaste frågor i Skövde.
I rundabordssamtal diskuterade vi utbildning och kompetensfrågor, kommunal service, Skövdes attraktivitet och växande företag. Många goda ideér kom upp för att göra Skövde till en än bättre kommun att leva, bo och verka i som företagare.
Därefter fortsatte jag med några verksamhetsbesök under dagen, alltid lika intressant att möta verkligheten.
Dagen avslutades med att jag träffade Skövde Ungdomsforum där vi ägnade någon timma åt att prata om ungas inflytande i Skövde. Härligt med ett så stort engagemang från styrelsen i Skövde Ungdomsforum :)
Företagande, miljö och ungdomsfrågorna är viktiga och prioriterade frågor för mig och Centerpartiet. Det var längesedan jag fått så många goda medskick som jag fått idag.
Skövde är möjligheternas stad och kommun, det visade denna torsdag :)
 
/Leif
 
Möjligheternas stad, Näringslivsforum, Skövde, Ungdomsforum,

Kommentera

Publiceras ej