~Titti~ Skövde Filmfestival 20 år!

0kommentarer

Igår kväll var jag och Leif på plats för premiär av årets filmfestival, som firade 20-årsjubileum! Kvällen började med mingel på Restaurang Sällskapet i Skövde Kulturhus med mat
och musik av bandet Jazz Itch.

 

Premiärfilmen visades på biograf Odeon efter invigningstal och bandklippning.

                

 

Filmen var hemlig så det var ingen som i förväg visste vad de skulle förvänta sig. Och det var en annorlunda film som visades, nämligen Final cut. Förenklat kan jag säga att det var mååånga klipp från massor av olika filmer (många klassiker) som tillsammans bildade en story. Min sammanfattande kommentar blir: Livet är en enda lång komplicerad kärlekshistoria :)

Filmfestivalen håller på 5-15 november 2013,
elva dagar med filmer, föreläsning och besök av regissörer.
På denna sida hittar du festivalkatalogen och alla filmer som kommer att visas!

 

Jag ska gå på så många jag hinner!

~Titti

Biograf Odeon, Filmfestivalen i Skövde, Final cut, Jazz Itch, Restaurang Sällskapet, Skövde, Skövde kulturhus, film, filmfestival,

Kommentera

Publiceras ej