-Leif- Överraskad och hyllad!

0kommentarer

I kväll var jag inbjuden att vara stämmoordförande på LRF Ungdomen Skaraborgs årsmöte, som altid en mycket trevlig tillställning med många närvarande medlemmar följt av bra diskussioner och stort engagemang.
Mot slutet av stämman överraskades jag totalt, när Skaraborgs ordföranden Oskar Ekström meddelade att jag var årets mottagare av LRF Ungdomen Skaraborgs "Medlemspris".
Motiveringen lyder:
Leif har varit ett gott stöd och inspirerat och peppat ungdomen inför
stämmor i så väl LRF Skaraborg och Västra Götaland och lärt oss
om spelet och gången på en stämma.
Leif var också en mycket värdefull kraft bakom projektet Young Farming
med sin erfarenhet från liknande konferenser, sedan sin tid som ordförande
i LRF Ungdomen riks och sina goda kontakter och uppmuntrande
ord för Skaraborgs LRF-ungdomar.
 
Mitt hjärta klappar extra och kommer alltid att göra det  för LRF Ungdomen. Jag fick förtroendet att vara med 1990 och då starta vad som idag är en av Sveriges största ungdomsorganisationer med 18000 medlemmar i åldern 16-35 år. Under hela 1990-talet satt jag i riksstyrelsen, de sista fyra åren som riksordförande, med förtroendet att driva unga landsbygdsföretagares och landsbygdsungdomars intresse på både nationell och Europeisk nivå.
 
Att se nya unga människor komma in i LRF Ungdomens verksamhet är så stimulerande. LRF Ungdomen är en inflytelserik ungdomsorganisation. I mitt tacktal så uppmanade jag LRF Ungdomen att fortsätta vara en blåslampa på LRF och delta aktivt i samhällsdebatten genom att vara en spjutspets i framtidsfrågorna.
Stort tack LRF Ungdomen, för den finaste utmärkelsen man kan få "Medlemspriset" det värmer länge :)
 
/Leif
 
LRF, LRF Ungdomen, Medlemspris, Oskar Ekström, Stämma, Ungdomsorganisation,

Kommentera

Publiceras ej