~Titti~ Vita bollar som "poppar"

2kommentarer

Jösses vad fort tiden går! Snart är det jul! Men det kan man knappt tro när man tittar ut. Grönt och fint och inte särskilt kallt (me like!). Vid parkeringen idag såg jag den här häcken:
 
 
Jag har inte en aning om vad den heter men den ger mig barndomsminnen. De vita bären brukade vi stampa på och det lät ungefär som bubbel-plast. Jo man var kanske lättroad som barn? :)
 
Hursomhelst är jag glad och nöjd så länge som det inte är minusgrader hela dygnet för det innebär mindre eldning. Vad mer kan man begära? ;)
 
~Titti

2 kommentarer

IngBritt

04 Dec 2013 07:48

Det är en Snöbärsbuske, bären är inte så lämpliga att äta eller smälla...

Svar: Nu blir jag nyfiken! Äta kan jag förstå men varför är de inte lämpliga att stampa på? Undrar Titti :)
~Titti & Leif -

IngBritt

05 Dec 2013 09:05

Snöbär kan ge hudutslag, så trampa inte med bara fötter eller kläm dem i handen...
Men vi är ju alla mer eller mindra känsliga....

Svar: Aha då förstår jag. Och sådär har jag lärt mig något nytt idag också - tack :)~Titti
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej