~Titti~ Hundraåringen - på film

0kommentarer

För tre år sedan läste jag boken Hundråringen som klev ut genom dörren och försvann och va då, till skillnad frå många andra som hade läst den, måttligt imponerad. Problemet var nog att jag hade hört för mycket positivt om den innan och hade för höga förväntningar.
 
 Av Leif fick jag i julklapp biobiljetter till filmen Hundraåringen, som vi såg häromdagen. Även denna gång hade jag hört mycket om den innan. Skillnaden var bara att responsen denna gång var ganska sval och inte särskilt positiv, så den här gången hade jag låga förväntningar.
 
 
Och det visade sig vara bra! För om man inte förväntar sig något särskilt blir man ofta positivt överraskad! Jag tyckte filmen var bra, inte fantastisk men en helt-okej-bra-sevärd-svensk-film :) Robert Gustafsson är klockren som Allan Karlsson. Vill du småfnissa och har en stund över, kan du se denna film!
 
Mitt betyg: TTT
 
Typ Sveriges svar på Forrest Gump :)
~Titti
Bok, Forrest Gump, Hundraåringen, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Robert Gustafsson, betyg, film, filmrecension,

Kommentera

Publiceras ej