-Leif- Luciadag

0kommentarer

Luciadagen är en av de mest tradtionsfyllda dagarna på året. I natt klockan 02.00 kom ett mail från en av de hetaste branscherna i luciatid. Min arbetsutskottskollega i SmåA,Stefan Fritzdorf, ägare till Vivels bageri i Stockholm skickade en julhälsning från lussekattsbaket. Morgonens leverans "35.000" lussekatter, ofattbart mycket! Men tänk hur skulle det vara på morgonfikat denna dag om det inte fanns företagsamma bagare med sin fantastiska personal som förser oss med lussekatter? Inte skulle luciadagen vara sig lik utan lussekatten :)
 
I Skövde stadshus firade vi traditionsenligt luciamorgon. Enda traditionen på den stora arbetsplatsen. När jag hälsade välkommen till firandet konstaterade jag vad viktigt det är att hålla kvar vid traditionerna i en tid när livet i övrigt går i en rasande fart. Det är alldeles för sällan som vi stannar upp för en sekund och tar oss tid att tänka och reflektera. Därför är traditioner som luciamorgon så viktiga.
Skövdes lucia Victoria Renström med följe förgyllde morgonen i stadshuset med sitt besök 07.00 ett av väldigt många framträdande denna dag.
Tidigt i morses 05.15 på väg för att hämta tidningen så var det stjärnfall när jag öppnade dörren. En av de mäktigaste känslor man kan uppleva och jag önskade och bevarar mina önskningar djupt i mitt hjärta!
Det har också varit en dag då tankarna och saknaden efter kära syster <3 gjort sig påmind. Maria älskade julen och hennes minne är djupt och ljust bevarat och hon finns alltid hos oss.
 
/Leif
 
Bagare, Lucia, Lussekatter, Skövde, Stefan Fritzdorf, Victoria Renström, Vivels,

Kommentera

Publiceras ej