~Titti~ Vänner förr och nu

1kommentarer

Idag fick jag ett brev från en kär vän, en vän jag haft ända sedan barndomen. Det var så fint att höra hur hon tänker, hur hon bryr sig om mig och Leif och att hon känner för oss nu under vår sorg. Det betyder mycket. Det är som man säger att i svåra stunder blir det tydligt vilket stöd man har runt sig. Människor som hört av sig på olika sätt genom telefonsamtal, sms, facebookhälsningar, mail, blommogram etc. Det krävs inte så mycket, att bara höra av sig - allt betyder så mycket! De som har funnits där har verkligen gett oss värme under en tid då vi behöver det extra mycket!
 
 
När jag var liten hade jag många brevvänner, från olika delar av landet. Det var från vänner man träffat på semestrar, släktingar och sådana man fick genom olika tidningar (typ "Min häst"). Det var roligt att skriva breven och det var med spänning man såg fram emot att det fanns ett brev till MIG i brevlådan. Idag skriver jag i stort sett aldrig brev. Jag mailar, sms:ar eller skickar via facebook.
De få gånger jag skickar med posten är det kort vid jul, födelsedagar, kondoleanser
eller andra hälsningar, men då bara kort aldrig brev.
 
Kanske dags att ta upp kontakten med brevvännerna? :)
~Titti
brevvänner, sorg, vän, vänner,

1 kommentarer

Jenny

16 Aug 2013 14:40

Trevligt att ni är tillbaka på bloggen igen!

Kram kram

Svar: Kramar tillbaka!!
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej