~Titti~ Kinesisk tejp

1kommentarer

Jag fick ryggskott igen, i måndags. Det är ju alltid dålig taiming för ryggskott,
men jag blev ordentligt orolig för att jag inte kommer att fixa att sitta i flygstol flera timmar
och därmed att vi inte kan komma iväg på semester. Min sjukgymnast kan inte göra mycket nu
i det akuta stadiet, men han satte på "Kinesisk tejp".
 
 
Jag hade aldrig hört talas om detta, men det är något som har börjat användas
inom idrottsvärlden och rehab. Jag hittade lite information om det på nätet
så är du intresserad kan du läsa mer här
 
Jag vill inte visa med bild hur de har tejpat min rygg, men det är många streck
och en stor "blomma" i korsryggen - allt i turkos hihi! På bilderna kan ni se
exempel på hur dessa tejpbitar kan sitta, beroende på skadan:
 
 
 
Jag provade tejpen måndag-torsdag och det funkade bra. Idag fick jag ny tejp och jag har lovat att ha på mig den fram till söndag iaf. Sen får vi se, om jag behåller den längre finns det risk för att jag kommer ha vita streck på ryggen fram till nästa sommar! ;)
 
~Titti
kinesisk tejp, rehab, ryggskott,

1 kommentarer

Malin

28 Sep 2012 22:45

Stackare! Krya på dig!!

Kommentera

Publiceras ej