-Leif- Fredag med kollegor och Hatt!

0kommentarer

Så var denna veckans vardagar redan till ända. Fredagen har ägnats tillsammans med andra centerkommunalråd i Sverige på Sverige Kommuner och Landstings högkvarter i Stockholm.  Vi har bland annat lyssnat till och diskuterat med IT- och energiminister Anna-Karin Hatt. Mycket inspirerande, att dessutom Demoskop levererade en opinionsmätning på fredagen som gav Centerpartiet hela +1,6 procent gjorde inte saken sämre.

I dessa höstbudgettider känns det mycket bra att vara Centerpartist. Centerframgångarna som presenterats senaste veckan är många. Jag konstaterar, att det i debatten glömda Sverige, landsbygden och småortssverige, förutsättningar skulle sett annorlundare ut om inte Centerpartiet suttit i regeringen. Centerpartiet har alltid stått upp för den lilla människans, de små företagens möjligheter att utvecklas inte minst på landsbygden och i småortssverige. Nu visar vi att Centerpartiet gör skillnad och det påverkar inte minst oss kommunpolitiker ute i landet positivt.
I morgon lördag så är det dags för SLA loppet ett motionslopp genom Skövde där också ett antal centerpartister deltar. I fjol så krockade loppet med andra engagemang för mig och då lovade jag i ett svagt ögonblick att jag springer 2012, så imorgon är det redan dags.
söndag är det dags för Friskvårdens dag på Billingens friluftsområde. Centerpartiet har varit en av de årligen återkommande deltagande föreningarna sedan många år, det är ett utmärkt tillfälle att träffa många människor och få synpunkter på än det ena än det andra. Jag konstaterar att valår brukar intresset vara stort från många partier att vara med på allehanda arrangemang. För mig och Centerpartiet har det alltid varit lika viktigt att synas och vara tillgängliga oavsett valår eller inte något som brukar uppskattas även i motionsspåren på Billingen.
/Leif
 
Anna-Karin Hatt, Billingens frliluftsområde, Centerpartiet.,

Kommentera

Publiceras ej