~Titti~ Livet i en tratt

1kommentarer

Dagen efter vi kom hem från Gotland opererades Zorro, ett rutiningrepp, men han blev sjukskriven i två veckor.
Sjukskrivningen innebär att han inte får springa, måste vara kopplad hela tiden och så får han medicin såklart.
 
För en hund som är van att springa fritt på en stor tomt är livet i en tratt nedslående :(
 
 
De två första dygnen var vi tvugna att hålla han under extra stor uppsikt, vilket bland annat innebar att han inte fick sova ensam, så vad gör man? Jo det var bara att ta en madrass och göra honom sällskap! DET däremot tyckte Zorro var jättemysigt, jag tyckte det var bökigt... ;)
 
Lite komiskt ändå. Denna första natt var på dagen ett år efter att vi fick hem honom från uppfödaren. Och för att lära honom att sova själv på sin plats så sov jag även då med honom. Så det var en liten deja vu kan man säga! Fast den gången blev jag inte väckt flera gånger per natt av att han dunkade mig med en tratt i huvudet dock :s
 
Nu, en vecka senare går det bra.Han verkar ha glömt att han har tratt på sig? Han dunkar in i ALLT här hemma men det verkar inte bekymra honom det minsta, mina ben däremot är fyllda med blåmärken...
 
Men men så länge han äter och mår gott så mår även jag gott!
 
(Ingen som kommer åt att tjuva någon mat här inte! ;) )
 
~Titti

1 kommentarer

Helena Stolts

19 Jul 2012 20:25

Livet i en tratt...ja det livet har vi oxå levt!!!Men vår tratt brukar vara rikligt tejpad med silvertejp.......De håller inte sååå bra när en Malle kommer rusande och inte bryr sig att det är nåt som tar emot!!;)

Svar: Hehe förstår vad du menar! Jag har bena fulla med blåmären!!~Titti
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej