~Titti~ Jul i Kap Verde

0kommentarer

Det här var första gången som jag inte firade julen hemma (i mitt fall betyder det att fira jul i Småland), det är något jag alltid har velat prova men det förvånade många av mina vänner då de även vet att jag ääälskar julen! Och såhär är det: åker du bort under julen så blir det ingen jul! Du kan inte åka till 25 graders värme med sol och bad och få julkänsla, det går inte! Men! Du kan ha en fantastisk jul och det hade vi! Har nog aldrig varit så avslappnad i juletid som denna gång. Både jag och Leif känner att det är vikitgt att få några sådana här stunder tillsamans då det bara är vi och kan njuta av lugnet, för resten av året är det fulltecknade kalendrar och för min del många ensamma kvällar. Och då är det viktigt att kunna minnas tillbaka :)


Det var en märklig syn att se julgranar när man själv gick i bikini...
Hotellpersonalen spexade och sjöng för oss gäster




Vi hade julklappsöppning helgen innan vi for och sedan igen på nyårsafton
(ja ja jag vet, men en av sakerna jag älskar med julen är alla julenklapparna
- de blir jag aldrig för gammal för!)
men vi hade också med oss några till Kap Verde.
På julafton gav jag Leif bland annat Kristina Appelqvist senaste bok Liv i Överflöd

Liv i Överflöd av Kristina Appelqvist

Kristina Appelqvist
Jag hade även varit i kontakt med Kristina innan vi for
så hon signerade boken med en personlig hälsning till Leif.
Jag läste också boken och jag tycker att den är den bästa hittills!




Jag fick jättefina örhängen :D



Vi spenderade julaftons dag på spa:t, solade, badade, fick massage och njöt av lugnet :)

Festligheterna på hotellet ägde rum på juldagen så på så vis firade vi jul i dagarna två. Det var lite småsaker som hände mest hela tiden. På kvällen flödade champagnen och roliga juldrinkar och trevliga upptåg och vackra sånger





Julbuffén var helt otrolig!! Så mycket olika typer av mat och så mycket gott!!



Jag tyckte det var extra kul att äta kalkon på juldan, precis som det ska vara!
Efteråt avtackades all personal som arbetat under kvällen och alla kockarna, och ni kan ju själva se på bilden att det var många kockar som kockade denna kväll!



Senare på kvällen bjöds det på traditionell afrikansk underhållning...



...och mer otraditionella karaoke


(förövrigt har jag aldrig hört låten "Blue jeans" förut?)

Vi hade en trevlig kväll med ett trevligt engelskt par
Looking forward to april 20th!! ;)



Japp en Merry Xmas var de! :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej