-Leif- Möjligheten att välja själv ger mer i plånboken!

0kommentarer

I kväll så har jag roat mig med att jämföra elavtal mellan olika elleverantörer och de olika avtal som de erbjuder och tecknat ett nytt elavtal som sänker våra elkostnader med någon hundralapp i månaden. Jag tillhör de som gillar möjligheten att välja själv och med det möjligheten att påverka kostnaderna. Det är inte så många år sedan vi snällt fick acceptera att det fanns bara en elleverantör, en telefonileverantör och vi fick snällt betala vad det kostade.

För inte så länge sedan så hade vi ett apoteksmonopol med öppettider som inte var anpassade till dagens arbetsliv, idag är situationen annorlunda med nya aktörer med mer öppettider. 

Det finns de politiker  på vänstersidan som tycker att det är fel att du och jag ska kunna välja och bestämma mer själva. Valfrihet skapar möjligheter och valfrihet har också ökat konkurrensen och med det sänkt priserna positivt för konsumenterna. Jag konstaterar bara hur det det fria valet av vårdcentral i Västra Götaland har öppnat upp för nya aktörer, med mer flexibla öppettider och kortare väntetider för att få träffa en läkare. 

Jag och Centerpartiet är definitivt för att människor ska kunna bestämma mer själva, med en ökad valfrihet ökar vi makten över våra egna liv, utan att storebror staten alltid ska behöva lägga sig i.

/Leif

Kommentera

Publiceras ej