-Leif- Idéerna blir till verklighet

0kommentarer

Efter några avkopplande veckor så har livet denna veckan återgått till de normala rutinerna med möten och en välfylld kalender. Vi är just nu i halvtid inför nästa val 2014, vid den här tidpunkten om två år så är valtemperaturen på väg att bli glödhet men innan dess ska mycket hända. 
Skövde växer och inom den närmsta veckan / veckorna så kommer invånarantalet att passera 52000 invånare. Under hösten så kommer flera  frågor som jag och Centerpartiet arbetat med under lång tid att ta viktiga steg framåt. Här är några exempel på det:
-  I början av november  planeras första spadtaget för nästa generations klimatsmarta byggande inom ramen för Trästad 2012. 290 lägenheter i ett helt nytt naturnära bostadsoområde, Frostaliden.
-  I Oktober invigs Skövde biogasanläggning som sedan några månader tillbaka går i provdrift.
- Under hösten så påbörjas byggnation av den nya Billingsskolan som dessutom kommer bli en skola som kommer sticka ut pedagogiskt, arkitektoniskt, miljömässigt mm.  -
- På söndag den 19 augusti startar en ny busslinje  från resecentrum till Billingens fritidsområde en fråga som många har lyft med mig under åren som jag varit kommunalråd. 
Att vara kommunalråd är att jobba nära kommuninvånarna och hela tiden arbeta för att göra Skövde till en än medr attraktiv kommun att bo och leva i. Jag kan lova att jag kommer fortsätta att  lyssna och driva frågor som engagerar människor och som fortsätter att sätta Skövde på kartan. Så bygger vi Skövde!
/Leif
     

Kommentera

Publiceras ej