-Leif- På väg till nytt uppdrag!

0kommentarer

Idag har jag styrgruppmöte med BUSS, Build Up Skills, energy training for builders. Sverige ska halvera sin energianvändning i bebyggelsen fram till år 2050. Redan år 2020 ska all nybyggnation vara s k näranollenergibyggnader och energianvändningen efter större renovering ska reduceras. Hela branschen ska ställas om till ett mer energieffektivt byggande. BUSS är ett EU-projekt för 21 länder och styrgruppens uppgift är att leda det svenska arbetet, under styrgruppen finns en projektgrupp och en referensgrupp.

Vill du läsa mer om BUSS klicka här 

Att jag blivit tillfrågad om att sitta i styrgruppen tror jag är en kombination av dels det energieffektiviseringsarbete som bedrivs i Skövde kommun, samt att jag också sitter i Sveriges Kommuner och Landstings fastighetsfond och styrgruppen för Hållbar Utveckling Väst som samordnar energirådgivarna i Västra Götaland. Det är ett tidsbegränsat uppdrag och vad jag förstår ska vi vara klara med vårt arbete under 2013. Efter mötet i dag så kommer jag veta mer.

På tåget till Stockholm
/Leif

Kommentera

Publiceras ej