-Leif-Med trädgårdsarbete har jag laddat för en ny vecka!

0kommentarer

Vår trädgård är inte så mycket att imponeras av, mycket gräsmatta, sisådär 5000 kvadrat runt huset och några tusen kvadrat gårdsplan, med en del stora vackra ekar och andra träd. Nu är merparten av gräsmattan ren från grenar och de obligatoriska vårbrasorna har eldats. Så har jag laddat för en ny händelserik vecka, med mycket frisk luft och en del blåsor i händerna :)

Veckan som kommer:
Måndag: På morgonen så har jag ett möte i Skara som följs av måndagens stabsmöte i stadshuset. Några timmar ska ägnas till majoritetens budgetarbete. På eftermiddagen så har jag beredning inför nästa personalutskott, en avstämning med mina Centerpartister i utbildningsnämnden angående ekonomiska förändringar för vuxenutbildningen. Ett kort extra kommunstyrelsemöte hålls innan kvällens kommunfullmäktige för att besluta om nästa steg i utvecklingen av Gothia Science Park i Skövde.
Tisdag: Morgonen inleds med en näringslivsfrukost där vi kommunalråd ska medverka. På förmiddagen är det en redovisning i ärendehanteringssystem och senare på eftermiddagen har jag ett möte i Stockolm som jag förhoppningsvis hinner lämna så jag kan ta Zorro på unghundskurs på kvällen
Onsdag: Startar med extra tidigt morgonmöte om nya ägardirektiv för vårt allmännyttiga bostadsbolag. Det följs av sedvanlig onsdag med kommunstyrelsens arbetsutskott, följt av presskonferens och beredning inför nästa veckas sammanträde mm.
Torsdag: Inleds med ett företagsbesök hos CEJN i Skövde. En stor del av dagen kommer ägnas åt majoritetens budget.
Fredag: Deltar i och talar på Svensk Soldats kongress i Stockholm

En i högsta grad normal och som alltid lika varierande arbetsvecka. Kalendern är en sak men sedan så vet man aldrig vad som tillkommer, det är väl det som är tjusningen med att vara kommunalråd.

/Leif

Kommentera

Publiceras ej