~Titti~ Kommer Du ihåg Årets julklappar?!

4kommentarer

Årets julklapp 2011 är matkassen!

 

Det hade jag inte gissat... Om OM jag nu lagade mat till fler personer än min själv varje kväll så hade jag gärna provat på en matasse eller två! Men nu hör det ju inte till vanligheterna att Leif är hemma på kvällarna så det känns lite onödigt med en hel kasse bara till mig... ;) Men jag gillar idén!

ÅRETS JULKLAPP har ju hållt på ett tag, men när jag gick igenom listan visade det sig att jag ligger lite efter... :P



2010: Surfplatta

Har jag ingen...


2009: Spikmatta

Right on! Önskade jag mig och fick av Tomten det året! Fast jag glömmer att använda den...


2008: En upplevelse

Bästa julklappen ever! Önskar jag mig varje år :)


2007: GPS-mottagare

En försenad Tomte kom med den för två år sedan.


2006: Ljudbok
Lyssnar jag på varje dag, men jag lånar dem på bibblan jag!


2005: Pokerset

Önskade jag mig 2005, men har fortfarande inget och vet inte hur man spelar Texas Hold Em? :s


2004: Platt-TV

Köpte jag själv fyra år senare...


2003: Mössa

Gillar jag inte! (AVSKYR elektriskt hår!!) Äger en som jag bara bär i undantagsfall typ vid -30...



2002: Kokbok

Vem behöver en bok för att koka? ;)


2001: Verktyg

Tror faktiskt att det kan ha varit detta året som jag fick min första (och enda!) verktygslåda? Jag är fortfarande mallig för den :)


2000: DVD-spelare

Oj det tog mig 8-9 år innan jag blev ägare till en sådan...


1999: Böcker

lyssnar jag mest på... (men på somamren läser jag en del!)


1998: Datorspel

Dammas av och tas fram när någon från den yngre generationen är på besök och då kan det vara riktigt kul!


1997: Elektroniska husdjur (t.ex. Tamagotchi)

Tacka vet jag en livs levande Zorro!! :D


1996: Internetpaket

Ett år senare surfade jag för första gången...



1995: CD

Lyssnar jag fortfarande på (det tar ju uppenbarligen tid för mig att anamma ny teknik? Köpte första Mp3:an för ett par månader sedan så CD kör jag fortfarande med!)

1994: Mobiltelefon

Sen igen, fick min första nalle (kommer ni ihåg att de kallades så?) i födelsedagspresent 1998



1993: parfym

Har jag hemma som är inköpta före 1993 men som fortfarande doftar gott!

 

1992: TV-spel

Har jag aldrig haft



1991: CD-spelare

Var inte snabb med att skaffa det här heller och kom ihåg att jag i slutet av denna "era" fick beställa LP-skiva i förväg för skivaffärerna hade inga i butiken längre... Haha känns som en evighet!!


1990: Wok

Har aldrig förstått grejen?


1998: Videokamera

Har jag aldrig ägt, men funderar på om det kan bli MIN årets julklapp iår??!


1988: Bakmaskin

Näe, Leif är duktig på att baka så jag behöver ingen hjälp!!  ;)


Kommer du ihåg alla årets julklappar?

~Titti

4 kommentarer

Greger

16 Nov 2011 16:40

Jag tycker årets julklapp är rätt trist. Kan ju inte vara många som verkligen vill ha en matkasse?

Inkan o Ligan

18 Nov 2011 22:07

Wow Vilken lista

Kram

Inkan o Ligan

18 Nov 2011 22:07

Och nej, jag kom inte ihåg en del, men roligt att läsa. Kram

Julklappstjejen

20 Nov 2011 14:35

Grym lista! Men hela "årets julklapp"-grejen känns bara som ett sätt för handeln att lansera en ny pryl eller återlansera en gammal pryl som de vill sälja mer av. :/

Kommentera

Publiceras ej