-Leif- En vecka på resande fot

0kommentarer

Denna veckan så slits inte kontorsstolen i stadshuset. I söndags så bilade jag upp till Jämtland för de kollektiva färdmedlen stämde inte överens med några dagars tidsschema. Måndagen ägnades åt att möta flera Jämtländska kommunalråd, miljö- och jordbruksutskottet och att deltaga på ett informationsmöte för markägare och intresserad allmänhet. Detta för att dela erfarenheter om arbetet mot uranbrytning som Skövde och andra Västgötakommuner delar med Jämtarna. Kan konstatera i efterhand att mediagenomslaget blev mycket bra, förhoppningsvis får det avsedd effekt.
Tisdagen skulle jag varit i Växjö på resa med Skövde Stadshus AB, men eftersom det inte fungerade att åka kollektivt så fick det bli bilfärd hela tisdagen tillbaka till Skövde.
Onsdag morgon så han jag avverka ett sväng om kontoret och skriva under lite brådskande papper samt ett förmiddagsmöte innan det bar iväg till Stockholm. Åter i Skövde med 21.10 tåget.
I morses (torsdag) så lämnade jag hemmet 7.00 idag har jag varit  på möte i Uddevalla där vi diskuterat både infrastrukturplanering, tillväxtfrågor och kollektivtrafik. Kvällen har jag haft hemma och tagit en riktig långpromenad med hunden, det var om inte annat positivt för husse;) Titti som till skillnad mot mig normalt inte brukar ha så mycket kvällsaktiviteter är borta tre kvällar i rad. Det är väl det som kallas för livspusslet :)
I morgon fredag blir det avresa tidigt jag behöver förbi kontoret en kortis innan tåget går till Göteborg 7.32 det är överläggningar med regionen om bland annat trafikförsörjningsprogammet och tågstrategin för Västra Götaland. Jag tänker ta upp den besvikelse jag och Skövde kommun känner mot regionen för dess sätt att inte leva upp till de förväntningar som finns på att bygga ut kollektivtrafiken. Mer om det i kommande blogginlägg.
I morgon kväll har jag fått frågan att leda LRF Ungdomen Skaraborgs årsmöte och ge lite tips och råd om mötesteknik, det ska bli riktigt roligt att göra det. 
Lördag är ännu mötesfri, så det blir förhoppningsvis en tur till skogen om uppehållsvädret håller i sig. På söndag har jag återigen möte. Jag konstaterar att det är i vart fall ingen risk att veckorna blir långtråkiga som kommunalråd. Ingen dag är den andra sig lik eller  på förhand bestämd:)

God natt
/Leif

     

Kommentera

Publiceras ej