-Leif- Mer än 30 graders skillnad :)

2kommentarer

Om Anders slaskar så ska julen braska och vice versa. Ni är säkert många som minns den tidiga snörika och rekordkalla vintern förra säsongen. Hemma hos oss så uppmätte vi  den 30 november 2010 en av de kallaste kvällarna förra vintern, så kallt att jag då tog ett foto för att föreviga det hela kl 23.30.


Trots att Anders rekordbraskade så slaskade inte julen 2010. I kväll exakt ett år senare har jag tagit en ny bild på termometern, snacka om skillnad!



Drygt 31 graders skillnad!!!! Om då det gamla talesättet stämmer så kommer julen braska facit har vi om 24 dagar.

I vårt hem råder ingen tvekan om att både jag och frun föredrar årets temperatur och att vi så här långt sluppit snö. Dessutom har årets novemberväder sparat på vedförrådet och elräkningen är betydligt behagligare :) För Skövde kommun så har årets november också varit gynnsamt för skattebetalarna som sluppit dyr snöröjning och halkbekämpning. Säkert finns det en och annan som inte delar min förtjusning över att årets november varit varm och snöfri, men det bjuder jag så gärna på ;)
/Leif 

2 kommentarer

anne-lie lindgren

02 Dec 2011 18:09

Å ett och annat lårbensbrott har säkerligen förhindrats tack vare vädret!

Inkan o Ligan

03 Dec 2011 22:36

Ja jäklar vilken skillnad i temp.

Jag föredrar också årets temperaturer.

Kram

Kommentera

Publiceras ej