~Titti~ Reunion 2011 - del 2 (av 3)

0kommentarer

Som vanligt blev det mycket som fotades under Reunionhelgen och fasten jag bara visar upp en bråkdel av alla korten så blir det många, därför har jag valt att lägga upp dem i tre inlägg
- här kommer nr 2 i ordningen :)

(Första delen kan du kolla in om du skrållar nedåt i bloggen, eller klicka här !)


Första morognen inledde vi med en rask morgonpromenad - som den gamla goda tiden :) På vägen stannde vi till vid ett bageri och köpte nybakat bröd. Det blev en limpa med valnöt och en surdeg, den svarta färgen beror på att den innehåller aktivt kol - hälsosamt så det förslår!

Surdeg & valnöt - svart & vitt!

Efter frukost begav vi oss ut på kanalen för en tur på Grodan



Sightseeing Malmö runt och med en (väldigt!) glad guide

Sightseeing by boat i Malmö

Jag älskar att turista, att se och lära mig nya saker om platser! :)

Malmö by boat          Högskolan i Malmö

Guiden berättade roliga anekdoter under färden: visste du t.ex. att de under andra världskriget satte krokar under broarna i händelse att fiende skulle komma? Då skulle man hänga dynamit i krokarna och spränga alla broar - så att Malmö skulle vara säkert. Nu blev det aldrig aktuellt, men idag används krokarna istället till att hänga jackor i på vintern när man åker skridskor på kanalen! Så där lärde jag mig något nytt och kanske Du också? ;)

         

Förutom bildningen så var det bara underbart skönt att färdas på kanalen,
njuta av solen och bara sitta och "ta in"

         

Sedan begav vi oss ned till Västra hamnen, åt lunch med jordgubbar till efterrätt
och njöt av sommaren som många andra :)

Västra hamnen i Malmö

Inför kvällens grillning handlade vi på Korvbutiken
(101 färska korvar i sortimentet!)

Korvbutiken

Eftersom Malmö även går under namnet "Parkernas stad" (ännu en sak jag lärde mig under båtfärden) så tyckte vi att det passade med en grillkväll i en av parkerna

Parkernas stad = Malmö

Grillat e gott!

Grillat e gott!

Återkommer med del 3 inom kort...

Önskar Dig en trevlig nationaldag!!
~Titti

Kommentera

Publiceras ej