~Titti~ Halvvättern - check!

3kommentarer

Idag (läs inatt) börjar alla galningar som valt att cykla hela vätternrundan sin färd - lycka till önskar jag dem alla!! Undrar om jag någonsin kommer göra en sådan galen strapats...? :s

I söndags morse ringde klockan 04:40 och efter packning gav vi oss iväg då jag och svågern skulle cykla halvvättern. Det var skönt att vara på plats så pass tidigt, tidigare gånger har jag startat senare, nu hade det inte kommit så mycket folk så vi slapp trängas.

Här fäster vi nummmerlappar på oss och cyklarna, sätter på chip med mera




Sen gick vi ned till start- (och mål-) området, för att fylla på vattenflaskorna och göra de sista förberedelserna. Riktigt skönt att ha Leif vid min sida, lugnade nerverna liiite iaf! ;)



Med ökade erfarenheter kan jag nu säga att Tjejvättern och Halvvättern verkligen är två skilda lopp (något jag inte riktigt hade räknat med)! Förutom att Tjejen är på 10 mil och halvan på 15 så var det skillnad i mentaliteten i loppet. Det är ungefär hälften så många som tävlar i halvan jämfört med Tjejen, men det är mer tävling i halvan. I synnerhet fick jag intrycket att det var många som gjorde sista uppladdningsloppet inför vätternrundan (hela på 33 mil) genom att cykla halvan veckan före.

Mentalt var det lite jobbigt när jag hade cyklat 5 mil, för då visste jag att hade jag cyklat Tjejen hade jag gjort hälften, men nu hade jag bara kört en tredjedel... Den andra jobbiga biten var när jag lämnade andra depån efter 6,5 mil för i Tjejen är det vid den depån som man vänder tillbaka och cyklar mot mål, nu fortsatte jag längre bort...

Ja som ni märker så blev det för mig ett jämförelselopp med Tjejen, för det är min referensram. Övriga skillnader var att jag fick se mer av den vackra landsbygden, det var mångdubblet många fler män i detta lopp (nähä?)
Den kroppsdel som smärtade mest var dock densamma i båda loppen!! ;)

Målgång!

Glad har jag varit alla gånger som jag har kommit i mål



- men jag var nog extra glad denna gång :D

~Titti

3 kommentarer

anne-lie lindgren

17 Jun 2011 08:31

Tycker du gjort en super insatts! Jag nöjer mig nog med tjejvättern även nästa gång! Trodde jag skulle gå som Zeb Machaian efterpå men det var mest muskelfästena runt knäna som tog mest stryk för min del - undrar om jag sitter för mycket på "röva" eller varför det var på detta sätt;-))

Snart syns vi;-))

Jennie

17 Jun 2011 22:29

Du är så jäkla grym tjejen!!!

Ulrika Johansson

18 Jun 2011 21:58

Duktig du vännen!!!

Kommentera

Publiceras ej