-Leif- Unga sommarföretagare

0kommentarer

För femte året arrangeras sommarlovsentreprenörerna i Skövde kommun. Det hela är ett koncept där unga tjejer och killar mellan 15-20 år med handledning under en sommar får möjligheten att vara egna företagare. I år hade 16 ungdomar i Skövde nappat på konceptet, totalt 10 företag allt från företag inom: musik, dans, alltjänst, bagare till IT support med mera.

Under de fem år det arrangerats i Skövde har jag valt att följa ungdomarna och se deras utveckling, för är det något som jag kan utlova så är det att alla kommer bli flera erfarenheter rikare. När jag önskade dom lycka till idag så påminde jag om att alla företag även de som idag är stora internationella företag startat med en idé av en eller flera personer. Vem vet kanske något av framtidens stora världsomspännande företag finns bland de förväntansfulla ungdomarna.

Den 18 augusti så är det avslutning i stadshuset, då kommer vi att få se hur sommarföretagandet har gått. Jag önskar dom all lycka, är det något som Sverige behöver så är det fler människor som vågar ta för sig och vågar förverkliga sina drömmar:)

Vill du läsa mer om konceptet sommarlovsentreprenörer och följa företagen klicka här

På bilden ser ni ett av företagen, fyra tjejer som erbjuder musik och står för underhållningen i sommar på kalaset, festen, bröllopet osv. 

                     

Trevlig kväll / Leif

Kommentera

Publiceras ej