~Titti~ Hur får man en valp att vila??

1kommentarer

Tycker ni att jag har varit lite frånvarande i mitt vanliga bloggande den senaste tiden? Anledningen är att jag har haft en lite ynklig valp att ta hand om.. Häromveckan skadade han tassen på något sätt när han lekte som bäst. Såg inte hur det gick till men efter det har han haltat och i slutet var han ynklig och ville inte stödja på benet. :s

Så vi fick åka till veterinären, som ganska nart insåg att vi behövde få veta
om något var brutet eller inte, så de röntgade tassen

Zorro röntgas

Zorros tass:

Zorros tass

Jag var inte alls beredd på att de skulle söva ned honom, och det var jobbigt att se min "vilda valp" alldeles livlös. Usch det var hemskt :(

         

Vetrinären skrev ut medicin och ordinerade "vila", men la snabbt till att "Jag förstår att det är svårt att få en valp att vila..." Ja, jo, svårt är bara förnamnet! Snacka om att vi har en valp med uppdämd energi här hemma, en blick en snabb rörelse han ser allt och är beredd på att ta tillvara på alla inviter tilllek!!

Så det finns ju iaf en förklaring till hans lite mer "vilda beteende och omåttliga intresse av att bita sönder vårt hem sakta men säkert - stackarn är ju understimulerad!

Igår var Leif varit på återbesök med Zorro som nu är bra i tassen, men det upptäckte en inflammation i rörbenet (samma ben som den tidigare onda tassen). Tydligen är detta ganska vanligt hos valpar som växer fort, de blir lätt överansträngda. Så det blir mer inflammationshämmande medicin och han ska fortsätta att ta det "lugnt" men kommer snart vara sitt vanliga
glada spralliga jag igen :D

~Titti

1 kommentarer

Inkan o Ligan

23 Dec 2011 22:13

men älskade vovven då.

Hoppas han snart blir bättre.

Ha en riktigt skön jul och ta hand om er.

Kram Inkan o Ligan

Kommentera

Publiceras ej