~Titti~ Änglar som spelar

1kommentarer

Änglaspel är barndomsminnen och jular från förr för mig! Ljusen brann och änglarna (som spelade trumpet!) snurrade runt runt och ett svagt mysigt plingande ljud hördes :)

Ett sådant änglaspel har jag tyvärr inte (julklappstips hint! ;) ?) Men jag har ett lite nyare/modernare och mycket enklare version (som drivs av ett litet värmeljus) med stjärnor.
Utav en slump hamnade jag häromdagen på en sida på nätet med liknande änglaspel,
men med massa olika variationer:


Bokmärkesänglar                                Pelikaner
 
    


Fåglar                                          Födelsedagstårta

    
Cupcakes                                                Ugglor

    

Katter                                                  Mumintroll

 
Muminfamilj                                            Lilla My

    

Älgar                                                   Änglar

    

Renar                                                    Pepparkakor

    
Snöflingor                                    Åsså Tomtar såklart!

     

:)

~Titti

1 kommentarer

Helena

08 Dec 2011 07:31

Har precis beställt och fått hem ett änglaspel precis som vi hade när vi var små.!!Finns inte att hitta i butik i fullstor storlek men hittade på internet....Så mysigt!Nu försöker jag få tag i en Julkyrka vi oxå hade när vi var små!Finns endast på tradera men alla blir så dyra fast de är begangnade!!

Kommentera

Publiceras ej